Thursday, January 23, 2014

Gunung Rambong

Negara kita memang ada banyak gunung . Baru baru ini ada bertemu dengan kenalan di Selama , itu sebab dalam perjalanan balik ke kampung memang lalu Selama . Stop kejap nak buat benda lain , teringatkan dia , call .. kami jumpa dan sembang sembang kejap . Terpaku dan tertarik terus pabila dia kata ada trek baru dibuka . Dia offer aku untuk naik sini , dia sudi tunjukkan jalan . Aku masa tu "bagai pucuk dicita , ulam mendatang" sebab aku memang nak hiking lagi tapi tak mau lah gunung yang tinggi tinggi .

Gunong Rambong, Malaysia: Latitude: 5.15718305014444 / Longitude: 100.930251240666 | Elevation: 1173

Baik, para pembaca budiman , masa aku typing post ini , trip ke sini baru jer dalam perancangan . Up event di FB . tak Invite ramai sebab aku cadang nak pergi maksimum pun 15 orang sahaja. Jadi don't ask me soalan yang aku tak dapat jawab . Jangan tanya aku macam aku pernah naik sini . Jadi buat masa ini semua soalan itu pun dalam kotak fikiran aku juga .
Gunung Rambong satelit
  • 3849 kaki
  • anda mungkin tak pernah dengar tapi gunung ini ada.baru buka trek . terima kasih kepada para peneroka trek ini . Jasa mereka kita kenang .
  • Peserta di minta bawa parang ok , trek ini masih " Liar " , kerjasama dari anda untuk clear path nanti .
  • info lanjut hubungi admin 0136061652 whatsapp , tel.
  • Ini adalah event tertutup . Anda dijemput , ntah macam mana boleh ingat anda..budak bertuah betul !
  • Closed sebab nak 15 pax sahaja.
  • limited 15 pax sahaja.
Day 0 : 21 februari
Bagi yang jauh boleh cek in hotel di taiping . simpang. changkat jering. kamunting. murah saja. Kereta akan disimpan di Selama Perak . Kita akan transfer ke starting point dengan kenderaan lain .
::::::::Day 1 : 22 februari
0600 :solat subuh dan sarapan di Pekan Selama Perak
0800 : transfer to starting point by TBA
0900 : Aksi bermula

::::::::Day2 : 23 februari
trekking turun . Pekena teh tarik ramai sebelum bersurai

YURAN :
was RM200
revised
now RM120
including guider  and etc . No meals.
mahal ?then, we're done

No comments:

Post a Comment