Wednesday, March 5, 2014

Gunung Rambong 22-23 Februari 2014

Berikut adalah log yang aku sempat catatkan ( catatan ini belum lengkap….) Sesiapa nak mendaki Gunung ni boleh lah contact aku 0136061652 . Campsite bersih, tiada sampah , tiada kerosakan . Begitu juga dengan trek . Sebenarnya tak ada trek , jadi jangan lah pergi tanpa guider.

Gunung rambong  ADAM (4)gunung rambong adamm (2)

21 Februari 2014

Semua peserta dah mula gerak dari rumah menuju ke selama . Abang Anuar paling awal gerak sebab dia dari johor dengan bas dan turun di taiping. Kereta along dan angah carpool dengan Triston . Manakala Jimmy , KCH dan LTC bergerak selepas waktu kerja menuju ke taiping dan mereka bermalam di taiping .

Gunung Rambong Team ENCIK BEAR (1)Gunung Rambong Team ENCIK BEAR (2) 

22 Februari 2014

Abang Anuar tiba di Simpang Taiping . Dia ditemani oleh Along , Angah dan Triston sementara menunggu subuh . AKu.. emm.. subuh baru bangun itupun setelah dikejutkan oleh panggilan telefon . Masa tu aku memang ada di taiping . Jam 7.30 pagi kami jumpa dan terus gerak ke selama perak . 2 biji kereta. Aku sangkakan jimmy sudah sampai selama rupanya dia lagi lewat dari aku .

0830 berkumpul di petronas selama . Jimmy belum sampai .

Gunung rambong  ADAM (1)gunung rambong adamm (1)gunung rambong adamm (4)rambong adam

0900 aku decide berkumpul di foodcourt . sampai di foodcourt disambut oleh  Mali. seketika kemudian Jimmy dan 2 brader carpool dengan dia sampai . tak lama lepas tu si tinggi lampai Harris pula sampai . Harris ni paling awal sampai selama tapi di ke rumah kawan dia dulu since kami semua lewat sampai selama . Dia awal sungguh , jadi dia muncul orang last tak ada kesalahan. Aku minta semua orang mesti breakfast dan tapau lunch di food court ni jer since aku tak mau buang masa memasak untuk lunch nanti .

Gunung rambong  ADAM (2)Gunung rambong  ADAM (3)

Masa berlalu ..sembang .. packing … akhirny adah pukul 10 pagi .
1000 hours : Packing barang finally letak atas 4x4 tapi belum gerak.
1045 hours : Naik 4x4 dan gerak ke trail head . Singgah kedai terakhir dalam kg Ijok
1120 hours: sampai trail head. Jalanraya . Boarder daerah selama larut matang dengan ULU Perak .
1130 hours : selepas briefing oleh Mali , kami mula mendaki .
1220 hours : rehat
1240 hours : resume
1325 hours : Rehat dan Lunch di water point
1450 hours : resume .
1525 hours : rehat
1530 hours : resume
1545 hours : Rehat di spot yang ada balak lintang.
1605 hours : Resume
1640 Hours : PUNCAK .. hooorey !!

rambong2Gunung Rambong Team ENCIK BEAR (3)

No comments:

Post a Comment